Strona Główna Artykuły DO POBRANIA Forum Ciekawe strony Szukaj
16-10-2018 03:59:07   
Oglądanie strony
Stronę najlepiej przeglądać w rozdzielczości 1024x768 lub wyższej
Nawigacja
Strona Główna
Geneza
Program działania
Regulamin sieci
Artykuły
Konkursy
DO POBRANIA

KRONIKA

Forum
Ciekawe strony
Kategorie Newsów
Kontakt
G A L E R I A
Szukaj

Wątki na Forum
Najnowsze Tematy
Harmonogram 2018-2019
Klepsydra Ewy Mirgos
Bazar Zauroczeń Czyt...
Harmonogram 2017-201...
Zagadki, ciekawostki...
Najciekawsze Tematy
Bazar Zauroczeń C... [34]
Zagadki, ciekawos... [25]
Teksty do wykorzy... [25]
Świąteczne scenar... [8]
Ciekawe formy pra... [6]
Ostatnie Artykuły
Formy pracy - efekty
Nowe i atrakcyjne w ...
Ankieta czytelnicza
Atmosfera w szkolnej...
8. Edukacja zdrowotn...
Pinterest
Bibliopomoc
Pomóż!
Spam Stop
Zdrowe czytanie
Na Zdrowe czytanie zaprosiły nas 21 marca Mira z Edytą. Wiadomo – 21 marca, pierwszy dzień wiosny, w nieco młodszych kręgach popularny dzień wagarowicza. Warto jednak pamiętać, że 21 marca obchodzimy również Światowy Dzień Zespołu Downa. Tego dnia zakładamy dwie różne kolorowe skarpetki, tym samym zwracając uwagę na problemy ludzi z Zespołem Downa.

Maria poszła o krok dalej i dwie, papierowe skarpetki przyczepiła sobie do kolan.

W bibliotece u Miry i Edyty czekała na nas wystawka książek poświęconym gotowaniu. Dla osób w każdym wieku!



Nie wspominając już o suto zastawionym stole! W końcu tytuł spotkania zobowiązuje!


Na sąsiednich stolikach czekały już materiały do pracy.


Część oficjalną rozpoczęła Mira. W nawiązaniu do przypadającego dziś Światowego Dnia Zespołu Downa przedstawiła dwie książki, poruszające problem osób dotkniętych tych syndromem. Proponowane przez Mirę tytuły to: Wyspa mojej siostry Katarzyny Ryrych oraz Poczwarka Doroty Terakowskiej

Następnie Edyta z Mirą krótko wprowadziły nas w świat Literatury od kuchni Bogusława Deptuły oraz omówiły poszczególne książki, znajdujące się na ich „kulinarnej wystawce”.
Część warsztatowa rozpoczęła się podziałem na grupy. Każda z grup otrzymała kolejne, smaczne literacko zadanie do wykonania. Oczywiście – zawsze znalazł się czas na dyskusje
i wspólną konsumpcję, ale zadania trzeba było wykonać.
Zaczęłyśmy od losowania fragmentów literackich. Wybrana osoba z grupy czytała na głos fragment opisujący jedzenie, a pozostali uczestnicy musieli odgadnąć z jakiej książki ów fragment pochodzi.
Monika z Bożenką dostały fragm. Pana Tadeusza

Basia z Elą czytały fragm. Przedwiośnia

Potem było tylko trudniej. Agnieszka, Kasia, Ewa i Iza czytały mniej znaną literaturę. Często z kręgu fantastyki





Po przeczytaniu „smacznych” fragmentów książki grupy zabrały się za stworzenie dwukolorowego menu na cały dzień.
Moja grupa wylosowała menu w kolorze zielono-czerwonym. Tworząc zestaw dnia posiłkowałyśmy się m.in. produktami widocznymi na zdjęciu

Było jeszcze menu żółto-pomarańczowe, biało-fioletowe. Po wysłuchaniu wszystkich przepisów zrobiłyśmy się bardzo głodne!


Zapoznałyśmy się również ze strukturą wyrazową ELFCHEN. Struktura ta polega na stworzeniu kilku zdań na temat wybranego wyrazu (w naszym przypadku były to: jedzenie, zdrowie, czytanie, książka). Cyfra 1 oznaczała jedno z zamieszczonych wyżej czterech słów ; 2 – dwuwyrazowy zbiór liter, np. opisujący to słowo. 3 – trzy połączone słowa nawiązujące do wyrazu i jego opisu (2), a 4 – cztery słowa opisujące uczucia i reakcje, wynikające
z „słowa głównego” ; 5 – jednowyrazowa puenta, np.:
1- JEDZENIE
2- UCZTA PODNIEBIENIA
3- SUTO ZASTAWIONY STÓŁ
4- POBUDZA ROZKOSZNIE KUBKI SMAKOWE
5- SMACZNEGO!


Następnie każda z grup wybrała książkę dostępną na „kulinarnej wystawie” Miry i Edyty.
Z konkretnej książki musiałyśmy znaleźć przepis i przy pomocy wycinków z kolorowej prasy, modeliny, kredek, nożyczek i kleju stworzyć smaczną potrawę! Wykazałyśmy się tutaj nie lada kreatywnością!
Takie cuda na talerzu wyczarowały własnymi rękoma Bożena z Moniką

Iza z myślą o urodzinach swojego syna zachęciła swoją grupę do wykonania takiego oto smakowitego tortu w kształcie ciuchci

Grupa Eli, Kasi oraz Ewy wybrała mające zdrowotne działanie syrop czosnkowy. Do tego dodała hasła zachęcające do zrobienia i konsumpcji tego specyfiku

Basia z Anią wykonały smaczną kolację z książki Martynka gotuje.

Agnieszka ze swoją grupą stworzyła smakowite śliwkowe powidła.

Dziękujemy Edycie i Mirze za wspaniałe – smaczne i inspirujące – spotkanie. I za certyfikaty Mistrza Zdrowego Czytania
21.03.18 - "Zdrowe Czytanie"

Już 21 marca, czyli w Pierwszy Dzień Wiosny, spotykamy się u Miry i Edyty w SP nr 353 przy ul. Cieplarnianej 23. Dziewczyny odkryją przed nami tajniki Zdrowego Czytania
Na pewno będzie kreatywnie i... smakowicie

21.03.2018, godz. 10:00, miejsce: Szkoła Podstawowa im. Wielkich Odkrywców nr 353, ul. Cieplarniana 23.


Dojazd:

- z Centrum - najlepiej z dworca PKP Śródmieście --> SKM S2 kierunek Sulejówek, wysiadamy na stacji Wesoła, przechodzimy na przystanek autobusowy nr 198 i wysiadamy na przyst MARMUROWA lub POGODNA (jak wysiądziemy na MARMUROWEJ idziemy przed siebie do ul. Cieplarnianej, jak na POGODNEJ - musimy się cofnąć)

- z Gocławskiej - autobus nr 125 ---> wysiadamy na przystanku KAJKI i przesiadamy się w autobus linii 502 lub 411 i wysiadamy na przyst MARMUROWA lub POGODNA (jak wysiądziemy na MARMUROWEJ idziemy przed siebie do ul. Cieplarnianej, jak na POGODNEJ - musimy się cofnąć)

502 można także przydybać przy stacji Metro Politechnika.

Do zobaczenia
31.01.2018 - Metoda KLANZY w bibliotece szkolnej
31 stycznia miało miejsce kolejne spotkanie naszej sieci Inspiracje są wśród nas. Tym razem spotkałyśmy się u Izy w Szkole Podstawowej nr 341 im. Jana Marcina Szancera na warszawskim Tarchominie. Z racji terminu (pierwsza środa po feriach) oraz pory (sezon grypowy!) byłyśmy w nieco okrojonym składzie, ale dobry humor i chęć poznania nowych inspiracji w pracy z czytelnikiem nas nie opuściły.
Tym razem główną prelegentką była Basia, która zaproponowała nam Metodę KLANZY
w bibliotece szkolnej
. Zapraszam do obejrzenia fotografii na których widać jak świetnie się bawiłyśmy.

Krótkie wprowadzenie – jak widać dobry humor dopisuje

Rysowałyśmy na małej kartce pizzę, a każdy kawałek określał naszą rolę. I tak były wśród nas: kobiety, książkomaniaczki, żony, matki, bliźniaczki. Żadna rola nie mogła się powtórzyć.
Połączyłyśmy się dwie grupy. Każda z nas musiała z gazety wyciąć pierwszą literę swojego imienia. Zadanie polegało na tym, by każda z grup ułożyła ze swoich liter jak najwięcej wyrazów.

Mamy karnawał, więc prowadząca zaproponowała nieco inny sposób na zabawę integracyjną, do której wykorzystała muzykę. Musiałyśmy trochę się poruszać, bawiąc się przy tym znakomicie.

Basia tłumaczy Eli, na czym polega zabawa. Reszta bacznie obserwuje ;-)
Basia pokazała nam również, jak za pomocą znanej na całym świecie książki o Muminkach zrobić pokaz mody. Taki najprawdziwszy z muzyką i prowizorycznym wybiegiem ;-) Od czego w końcu mamy wyobraźnię? Pozostałyśmy w grupach. Każda z grup kolejno wykonywała: worek Włóczykija, torebkę Mamy Muminka, kuferek Taty Muminka. Ile było przy tym zabawy wiedzą tylko te bibliotekarki, które w tym uczestniczyły. Niektóre z nas przez chwilę poczuły się jak modelki.

Okazało się, że Basia jest fanką książek Iwony Chmielewskiej, które często wykorzystuje do swoich warsztatów. Wspólnie czytałyśmy książkę Oczy autorstwa tej autorki i ilustratorki.

Furorę na warsztatach zrobiła książka D.O.M.E.K autorstwa Aleksandry Machowiak
i Daniela Mizielińskiego. Wiadomo, że każdy dom musi mieć również okna. Plastikowe kratki z gier planszowych służyły nam za okienka. Każda z nas po wysłuchaniu relaksacyjnej muzyki mówiła, co widziała po drugiej stronie swojego „prowizorycznego okna”.

Spostrzeżenia naszych koleżanek były niezwykle ciekawe…
Do czego może służyć mała kolorowa koperta, lak, świeca i pieczątka? Do przechowywania życzeń bądź marzeń… Na koniec Basia zaproponowała nam, abyśmy swoje marzenie, życzenie, prośbę zapisały na kartce papieru, zapakowały w kopertę w wybranym przez nas kolorze i zamknęły za pomocą laku. Za rok, o tej samej porze mamy otworzyć kopertę
i sprawdzić, czy nasze marzenie się sprawdziło…

Dziękujemy Basi za przygotowanie zajęć Metoda KLANZY w bibliotece szkolnej. Następne spotkanie u Miry w pierwszy dzień wiosny. Nie możemy się doczekać…
Spotkanie

31.01.18 r. - spotykamy się w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 342 im. Jana Marcina Szancera. Filia przy ul. Topolowej 15. Tym razem coś z biblioterapii metodami Klanzy? A to ciekawe?

Dojazd?

Atak na Białołękę:

Z Centrum Metro do końca czyli Młociny i tramwaj 2 Nowodwory też do końca.
Z Gocławskiej do Teatru Powszechnego tramwajem, a potem 509 Nowodwory i znów do końca.
Na koniec trzeba się trochę przejść lub wsiąść do 211 i przejechać się jeszcze dwa przystanki do Hanki Ćwiklińskiej.

Na godz. 10.00 przybywajcie. Zimie się nie dajcie.
29.11.2017 – Literackie inspiracje na Boże Narodzenie
Spotkałyśmy się już kolejny raz w bibliotece SP nr 143. Nastąpiła zmiana planu w zakresie realizowanego tematu. Niestety brak dostępu do komputerów i Internetu w potrzebnym nam zakresie nie pozwolił zagłębić się w tajniki tworzenia bloga na Bloggerze, ale to co otrzymałyśmy w zamian było piękne, wzruszające, inspirujące i w dosłownym tego słowa znaczeniu „na czasie” . „Literackie inspiracje na Boże Narodzenie poprowadziły wspólnie dwie Kasie z WWE przy Gocławskiej. Zanim ja przybyłam dziewczyny zdążyły się zadomowić, a nawet zrobić kilka zdjęć.

Merytoryczne działania rozpoczęłyśmy od układania rozsypanki wyrazowej aż w czterech grupach. Stało przed nami ambitne zadanie, by z otrzymanych wyrazów powstał wiersz. Poszło nieźle. Jak się później okazało wszystkie wersje wiersza były „idealne”. Poznałyśmy na zakończenie wersję oryginalną, czyli wiersz „Choinka” Jerzego Ludwika Kerna.

Opowiadanie „Trzy gwiazdki szczęścia” Ewy Stadtmüller, przeczytane po fragmencie przez wszystkie obecne osoby, dostarczyło zarówno wzruszeń, jak i zachęciło do krótkiej dyskusji. Następnie otrzymałyśmy po karteczce, na której miałyśmy za zadanie napisać życzenie dla osoby, której chciałybyśmy podarować gwiazdkę szczęścia. Wszystkie nasze indywidualne życzenia i intencje zostały głośno odczytane, tak by zachować anonimowość osoby, która je napisała.

W ramach analizy i interpretacji tekstów literackich poznałyśmy także krótki tekst „Prezenty w komórce” B. Ferrero i zastanawiałyśmy się nad możliwymi kontekstami, sytuacjami i osobowością osoby, która czekała na zupełnie coś innego niż kolejny nieodpakowany prezent świąteczny.
Kolejny raz zagościła „na sieci” książka „Wigilia Małgorzaty” i znowu wiele słów i myśli o osobach starszych i ich postawach w obliczu problemów i lęków związanych z ograniczeniami trzeciego wieku.
Opowiadanie „Dobry adres to człowiek” Doroty Terakowskiej i krótkie refleksje dotyczące naszych postaw związanych z dodatkowym talerzem przy wigilijnym stole.
Mała encyklopedia domowych potworów Stanislava Marijanovica stała się inspiracją do myśli i rozmów dotyczących zachowań około świątecznych. W grupach powstały spontaniczne, graficzne odzwierciedlenia naszych refleksji.

Gdy otrzymałyśmy tekst wiersza Wandy Osuchowskiej - Orłowskiej „Wieczór wigilijnymusiałyśmy szybko skupić się nad inscenizacją przydzielonej nam w grupach zwrotki. W błyskawicznym tempie powstały kolorowe scenerie do wiersza. Wszystkie miałyśmy do dyspozycji te same materiały, a jakże różne były nasze prace. Przy okazji obserwowałam wielkie poruszenie i mobilizację osób w poszczególnych grupach. Pracowałyśmy na wysokich obrotach, by zaprezentować nasze pomysły. Byłyśmy zdumione jak niewiele trzeba, by powstały całkiem ciekawe pomoce do interpretacji wiersza.


Proste orgiami, które wykonałyśmy w krótkim czasie według instrukcji Kasi miało posłużyć do wzbudzenia motywacji do indywidualnego podkreślenia naszych myśli i przygotowań związanych z przygotowaniem świątecznego nastroju. W ten sposób powstały oryginalne kartki z życzeniami świątecznymi. To moment sprzyjający do zachęcania uczniów, by korzystali z różnych technik plastycznych, ale także by doceniali indywidualny trud włożony w zaznaczenie własnego wkładu w nastrój świąteczny. Zrobione własnoręcznie, to nie to co kupione – choćby było mniej eleganckie i bez złoconych liter.

Na dyskusję o rekomendowanych przez niektóre koleżanki książkach, mających bożonarodzeniowy klimat, czasu zostało niewiele, ale i tym razem niektóre dziewczyny przebiły się ze swoimi propozycjami.

I jeszcze składanie życzeń, które nastąpiło w wyjątkowej scenerii i chociaż odbyło się w grupie osób zebranych wokół białego obrusa, to zadziwiła mnie ich wyjątkowa atmosfera i spersonalizowana forma.

Kolejny sposób na składanie życzeń w grupie zaproponowany przez Elę to czerwona wstążka z uwiązanymi drobnymi ozdobami, która połączyła wszystkich w kręgu. Każdy kto wypowiedział życzenia mógł odciąć fragment wstążki i zanieść do domu fragment wstążki wraz z ozdobą. Pewnie ta ozdobna wstążeczka była miłym wspomnieniem, gdyby zawisła na świątecznej choince.


Brawo dziewczyny z WWE. Byłam pod wrażeniem i wiele się nauczyłam w atmosferze zabawy i twórczej dyskusji.

To druga wersja relacji. Pierwsza była całkiem inna, ale niestety nie została skutecznie zapisana. To powód dla którego ta druga powstała z takim opóźnieniem.

Przepraszam
Bożena

Strona 2 z 42 < 1 2 3 4 5 > >>
Imieniny
Imieniny obchodzą:
Gaweł, Florentyna, Ambroży, Jadwiga, Małgorzata
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 13
Nieaktywowanych Użytkowników: 0
Najnowszy Użytkownik: edytka-kowalczyk
Copyright © Sieć współpracy i samokształcenia "Zaczytani są wśród nas"