Strona Główna Artykuły DO POBRANIA Forum Ciekawe strony Szukaj
13-12-2018 00:49:06   
Oglądanie strony
Stronę najlepiej przeglądać w rozdzielczości 1024x768 lub wyższej
Nawigacja
Strona Główna
Geneza
Program działania
Regulamin sieci
Artykuły
Konkursy
DO POBRANIA

KRONIKA

Forum
Ciekawe strony
Kategorie Newsów
Kontakt
G A L E R I A
Szukaj

Wątki na Forum
Najnowsze Tematy
Harmonogram 2018-2019
Klepsydra Ewy Mirgos
Bazar Zauroczeń Czyt...
Harmonogram 2017-201...
Zagadki, ciekawostki...
Najciekawsze Tematy
Bazar Zauroczeń C... [34]
Zagadki, ciekawos... [25]
Teksty do wykorzy... [25]
Świąteczne scenar... [8]
Ciekawe formy pra... [6]
Ostatnie Artykuły
Formy pracy - efekty
Nowe i atrakcyjne w ...
Ankieta czytelnicza
Atmosfera w szkolnej...
8. Edukacja zdrowotn...
Pinterest
Bibliopomoc
Pomóż!
Spam Stop
I Spotkanie Sieci Współpracy i Samokształcenia Inspiracje są wśród nas
Rozpoczęłyśmy kolejny rok funkcjonowania naszej sieci. Znowu będziemy się wzajemnie inspirować, korzystać z wiedzy i doświadczeń wszystkich uczestników, tworzyć bank pomysłów. Wszystko po to, by nasi uczniowie chętniej odwiedzali szkolne (i nie tylko) biblioteki.

Zabrakło wprawdzie na pierwszym spotkaniu kilka osób, ale liczymy, że na następnym już się pojawią.

Tym razem zastanawiałyśmy się czy możliwe jest zastosowanie technik dramowych na zajęciach w bibliotece szkolnej. Ów „problem” próbowały przybliżyć nam Kasia z Basią, które zaproponowały kilka zabaw i technik dramowych do wykorzystania w bibliotece.
Wiadomo, że większość z nas zna się nie od dziś. Spotykamy się już po kilka lat i tworzymy zgrany i wspierający się nawzajem zespół. Ale czy znamy się na tyle dobrze, by wiedzieć jaki znak zodiaku ma koleżanka obok? Pierwsze zadanie polegało na tym, by pokazać za pomocą gestów swój znak zodiaku.

Czy na tym zdjęciu widać kto jest Panną a kto Wagą?

Agnieszka z Elą pięknie prezentują się jako zodiakalne Strzelce. Ale kim są Basia, Dorota i Ania? I co robi Ela?

Każda z nas dostała kartkę, a na niej polecenie: ZNAJDŹ KOGOŚ, KTO… np. potrafi grać w szachy itp… Wykonując to zadanie dowiedziałyśmy się dużo o sobie nawzajem.

Prace trwają

Zebrałyśmy coraz więcej informacji.

Połączyłyśmy się w grupy. Każda z grup dostała za zadanie przedstawić scenkę dramową. Na hasło Basi KAMIEŃ grupa zatrzymywała akcję. Zadaniem pozostałych uczestników było sprawdzenie za pomocą pytań co przedstawia tana sytuacja i „odwrócenie” jej w taki sposób, by wszyscy byli zadowoleni. Spisałyśmy się doskonale i jako aktorki i jako mediatorki.

Jedna scena z życia rodzinnego

Jedna scena z życia szkolnego.

Pozostałyśmy w grupach. Tym razem każda z grup dostała 2 zadania: pokazać dowolną figurę geometryczną oraz wybrany sprzęt gospodarstwa domowego.

Jaka to figura?

Ostatnie ustalenia przed prezentacją sprzętu…

I mamy nowoczesną pralkę automatyczną z obrotami wirowania.

Kolejne ćwiczenie nazwałyśmy CO ROBISZ KASIU? Kasia jako pierwsza zaprezentowała na czym polega. Na tytułowe pytanie odpowiedziała np. czytam książkę, ale gestem pokazała, że np. śpi. Dużo śmiechu wywołała Mira albo Ela (wybaczcie krótką pamięć), która na pytanie: Co robisz? odpowiedziała, że pracuje, a położyła się na podłodze i leżała.
Każda z nas wylosowała od Basi wydruk z okładką książki. Warunek był jeden – nie mogłyśmy znać treści książki. Nasze zadanie polegało na tym, by za pomocą samej okładki i tytułu tak zareklamować książkę (nie znając jej treści) by zachęcić rozmówcę do jej zakupienia. Następnie zweryfikowałyśmy nasze „ustalenia” ze stanem faktycznym. I kolejny raz okazało się, że nie należy oceniać książek po okładce ani po tytule.

Iza z Beatą rozmawiają o książkach, których treści nie znają. Robią to profesjonalnie jak na zawodowe bibliotekarki przystało.

Ustawiłyśmy się w okręgu. Odliczałyśmy do sześciu, za każdym razem zmieniając kierunki odliczania. Kto się pomylił i powiedział 7 albo nie kolejną liczbę lub „zapomniał” co miał powiedzieć usłyszał od reszty grupy słowo PORAŻKA, ale z wielkimi brawami. Ćwiczenie miało nam uświadomić, że nawet jak się pomylimy i zrobimy coś nie tak jak ogólnie jest przyjęte, należy nie traktować tego jak porażki i znaleźć w tym pozytyw (brawa).
Do ostatniego zadania zgłosiło się 9 ochotniczek. Wiadomo każda z nas ma określone predyspozycje osobowościowe, każdą z nas otoczenie odbiera inaczej. Zadanie, które nazwałyśmy RADA PEDAGOGICZNA polegało na tym, by tak kierować dyskusją, aby rozmówcy domyślili się w jakiej roli się odnaleźli, a jednocześnie tak odbierać komunikaty od innych, by domyślić się jaka rola została nam przypisana. Z tym, że dana osoba „widziała” role innych, a swojej nie znała. I tak tytułowa „Rada pedagogiczna” miała za zadanie określić na co zostaną przeznaczone dodatkowe środki finansowe z puli pakietu socjalnego i żeby nie było – do porozumienia nie doszło, za to każdy, kto brał udział w zabawie świetnie się bawił i odgadł w jakiej roli został postawiony.

Obrady trwają. Było burzliwie i wesoło!
Zapraszam na spotkanie inaugurujące III rok działalności Sieci Współpracy i Samokształcenia Nauczycieli Bibliotekarzy Inspiracje są wśród nas

Z nowym rokiem szkolnym 2018/2019 rozpoczynamy kolejny rok działalności naszej sieci. Jak co roku będziemy dokładać wszelkich starań, aby zwiększyć czytelnictwo wśród uczniów, a przy okazji poznawać nowe metody pracy z książką, poszerzać wiedzę na temat nowych, wartościowych wydawnictw dla dzieci i młodzieży i przede wszystkim nawzajem się inspirować.

Pierwsze spotkanie odbędzie się w ostatnią środę września – 26.09.
o godz. 10:00 w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej im. KEN
w Warszawie (antresola). Wspólnie z koleżanką Basią spróbujemy Wam udowodnić, że Drama, to nie dramat w bibliotece ;-). Poza tym opracujemy harmonogram sieci na rok szkolny 2018/2019.


Serdecznie zapraszam
Koordynatorka Sieci Inspiracje Są Wśród Nas
Katarzyna Gołubiew
Spotkanie podsumowujące roczną działalność Sieci Współpracy i Samokształcenia Nauczycieli Bibliotekarzy Inspiracje są wśród nas
Ostatnie spotkanie naszej sieci spędziłyśmy aktywnie, poznając literacko-edukacyjne zakamarki Starego Żoliborza.
Wyruszyłyśmy z Biblioteki Pedagogicznej, pełne zapału i z uśmiechem na twarzy.

Następnie tramwajem linii nr 6 dojechałyśmy do celu, czyli na Stary Żoliborz. W okolicach Zespołu Szkół Licealnych i Elektronicznych znajduje się pomnik „Kobieta z różą” autorstwa Ireny Nadachowskiej. Pomnik ten symbolizuje ból polskich kobiet, które utraciły na wojnie swoich mężów, synów, braci…

Przy Placu Inwalidów na dłużej zatrzymałyśmy się przy pomniku I Dywizji Pancernej im. gen. Stanisława Maczka. Autorem pomnika jest Jerzy Sikorski, a jego otoczenia Andrzej Kiciński. Przedstawia kolumnę z husarskimi skrzydłami i herbem (symbolem dywizji) na szczycie, z której na widzów sfruwa groźnie wyglądający orzeł w koronie.

Podziwiałyśmy soczystą zieleń, kameralne uliczki Starego Żoliborza i piękne róże przed posesjami.


Dużym zainteresowanie cieszył się dom w stylu zakopiańskim, zaprojektowany przez Wojciecha Zabłockiego, prywatnie męża zmarłej w listopadzie 2017 r. aktorki Aliny Janowskiej.

Dotarłyśmy na ul. Stefana Czarnieckiego. Znajdują się tutaj Szkoła Podstawowa Specjalna nr 123, z widocznymi na ścianach śladach kul z II wojny światowej oraz najbardziej ukryty kościół w Polsce – kościół pod wezwaniem Dzieciątka Jezus, zbudowany na fundamentach zniszczonej w czasie Powstania Warszawskiego kamienicy.


Powrót na okolice Placu Inwalidów, gdzie na dłużej zatrzymałyśmy się przy tablicy poświęconej Jerzemu Ficowskiemu.

Czas na mały odpoczynek w Parku Żeromskiego. Ten 6-hektarowy park położony jest przy Placu Wilsona. Został założony w 1932 r. na terenie dawnych fortyfikacji rosyjskich z XIX w. przez Towarzystwo Przyjaciół Żoliborza. Zaprojektowali go Leon Danielewicz i Stanisław Zadora-Życieński. Centralnym punktem parku jest skwer z fontanną i rzeźbą „Alina – dziewczyna z dzbanem” dłuta Henryka Kuny.

Ponad rok temu, na Starym Żoliborzu został odsłonięty pomnik poświęcony rotmistrzowi Witoldowi Pileckiemu. Znajduje się on przy Al. Wojska Polskiego, w pobliżu miejsca, w którym Pilecki został aresztowany 19 września 1940. Monument zaprojektowany został przez Jacka Kicińskiego i Rafała Stachowicza.

Po wyczerpującym poznawczo-literackim spacerze przyszedł czas na mały relaks. Uczestniczki sieci „Inspiracje są wśród nas” znalazły wytchnienie w żoliborskiej cukierni Ulica Baśniowa, gdzie zjadły przepyszne desery i wstępnie omówiły koncepcję sieci na przyszły rok szkolny.

Życzenia Wielkanocne

Drogie Koleżanki,
Na zbliżające się Święta Wielkiej Nocy Życzę WAM:
Kolorowych jajeczek,
rozczochranych owieczek,
rozkicanych króliczków,
pyszności w koszyczku,
a przede wszystkim
mokrego ubrania
w dniu wielkiego lania!

Odpocznijcie, naładujcie akumulatory, z rodziną i dobrą książką
Wesołego Alleluja
Zdrowe czytanie
Na Zdrowe czytanie zaprosiły nas 21 marca Mira z Edytą. Wiadomo – 21 marca, pierwszy dzień wiosny, w nieco młodszych kręgach popularny dzień wagarowicza. Warto jednak pamiętać, że 21 marca obchodzimy również Światowy Dzień Zespołu Downa. Tego dnia zakładamy dwie różne kolorowe skarpetki, tym samym zwracając uwagę na problemy ludzi z Zespołem Downa.

Maria poszła o krok dalej i dwie, papierowe skarpetki przyczepiła sobie do kolan.

W bibliotece u Miry i Edyty czekała na nas wystawka książek poświęconym gotowaniu. Dla osób w każdym wieku!



Nie wspominając już o suto zastawionym stole! W końcu tytuł spotkania zobowiązuje!


Na sąsiednich stolikach czekały już materiały do pracy.


Część oficjalną rozpoczęła Mira. W nawiązaniu do przypadającego dziś Światowego Dnia Zespołu Downa przedstawiła dwie książki, poruszające problem osób dotkniętych tych syndromem. Proponowane przez Mirę tytuły to: Wyspa mojej siostry Katarzyny Ryrych oraz Poczwarka Doroty Terakowskiej

Następnie Edyta z Mirą krótko wprowadziły nas w świat Literatury od kuchni Bogusława Deptuły oraz omówiły poszczególne książki, znajdujące się na ich „kulinarnej wystawce”.
Część warsztatowa rozpoczęła się podziałem na grupy. Każda z grup otrzymała kolejne, smaczne literacko zadanie do wykonania. Oczywiście – zawsze znalazł się czas na dyskusje
i wspólną konsumpcję, ale zadania trzeba było wykonać.
Zaczęłyśmy od losowania fragmentów literackich. Wybrana osoba z grupy czytała na głos fragment opisujący jedzenie, a pozostali uczestnicy musieli odgadnąć z jakiej książki ów fragment pochodzi.
Monika z Bożenką dostały fragm. Pana Tadeusza

Basia z Elą czytały fragm. Przedwiośnia

Potem było tylko trudniej. Agnieszka, Kasia, Ewa i Iza czytały mniej znaną literaturę. Często z kręgu fantastyki





Po przeczytaniu „smacznych” fragmentów książki grupy zabrały się za stworzenie dwukolorowego menu na cały dzień.
Moja grupa wylosowała menu w kolorze zielono-czerwonym. Tworząc zestaw dnia posiłkowałyśmy się m.in. produktami widocznymi na zdjęciu

Było jeszcze menu żółto-pomarańczowe, biało-fioletowe. Po wysłuchaniu wszystkich przepisów zrobiłyśmy się bardzo głodne!


Zapoznałyśmy się również ze strukturą wyrazową ELFCHEN. Struktura ta polega na stworzeniu kilku zdań na temat wybranego wyrazu (w naszym przypadku były to: jedzenie, zdrowie, czytanie, książka). Cyfra 1 oznaczała jedno z zamieszczonych wyżej czterech słów ; 2 – dwuwyrazowy zbiór liter, np. opisujący to słowo. 3 – trzy połączone słowa nawiązujące do wyrazu i jego opisu (2), a 4 – cztery słowa opisujące uczucia i reakcje, wynikające
z „słowa głównego” ; 5 – jednowyrazowa puenta, np.:
1- JEDZENIE
2- UCZTA PODNIEBIENIA
3- SUTO ZASTAWIONY STÓŁ
4- POBUDZA ROZKOSZNIE KUBKI SMAKOWE
5- SMACZNEGO!


Następnie każda z grup wybrała książkę dostępną na „kulinarnej wystawie” Miry i Edyty.
Z konkretnej książki musiałyśmy znaleźć przepis i przy pomocy wycinków z kolorowej prasy, modeliny, kredek, nożyczek i kleju stworzyć smaczną potrawę! Wykazałyśmy się tutaj nie lada kreatywnością!
Takie cuda na talerzu wyczarowały własnymi rękoma Bożena z Moniką

Iza z myślą o urodzinach swojego syna zachęciła swoją grupę do wykonania takiego oto smakowitego tortu w kształcie ciuchci

Grupa Eli, Kasi oraz Ewy wybrała mające zdrowotne działanie syrop czosnkowy. Do tego dodała hasła zachęcające do zrobienia i konsumpcji tego specyfiku

Basia z Anią wykonały smaczną kolację z książki Martynka gotuje.

Agnieszka ze swoją grupą stworzyła smakowite śliwkowe powidła.

Dziękujemy Edycie i Mirze za wspaniałe – smaczne i inspirujące – spotkanie. I za certyfikaty Mistrza Zdrowego Czytania
Strona 2 z 42 < 1 2 3 4 5 > >>
Imieniny
Imieniny obchodzą:
Łucja, Otylia, Juliusz
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 13
Nieaktywowanych Użytkowników: 0
Najnowszy Użytkownik: edytka-kowalczyk
Copyright © Sieć współpracy i samokształcenia "Zaczytani są wśród nas"