Strona Główna Artykuły DO POBRANIA Forum Ciekawe strony Szukaj
01-10-2016 17:25:56   
Oglądanie strony
Stronę najlepiej przeglądać w rozdzielczości 1024x768 lub wyższej
Nawigacja
Strona Główna
Geneza
Program działania
Regulamin sieci
Artykuły
Konkursy
DO POBRANIA

KRONIKA

Forum
Ciekawe strony
Kategorie Newsów
Kontakt
G A L E R I A
Szukaj

Wątki na Forum
Najnowsze Tematy
Harmonogram spotkań ...
Zagadki, ciekawostki...
Trochę teorii
Nowe, ciekawe, pomocne
Teksty do wykorzystania
Najciekawsze Tematy
Bazar Zauroczeń C... [27]
Zagadki, ciekawos... [25]
Teksty do wykorzy... [25]
Harmonogram spotk... [11]
Świąteczne scenar... [8]
Ostatnie Artykuły
Formy pracy - efekty
Nowe i atrakcyjne w ...
Ankieta czytelnicza
Atmosfera w szkolnej...
8. Edukacja zdrowotn...
Pinterest
Bibliopomoc
Pomóż!
Spam Stop
Witamy

Podążając za zmianami w systemie doskonalenia nauczycieli postanowiliśmy przekształcić istniejący od 12 lat Zespół samokształceniowy nauczycieli bibliotekarzy działający przy PBW im. KEN w Warszawie w Sieć współpracy
i samokształcenia. Do działań w naszej sieci chcieliśmy zaprosić wszystkich nauczycieli zainteresowanych popularyzacją czytelnictwa i działaniami zachęcającymi uczniów do aktywności czytelniczej. Aby usprawnić i poszerzyć naszą współpracę, podzielić się doświadczeniami także z tymi, którzy nie mogą uczestniczyć w naszych spotkaniach w czasie rzeczywistym postanowiliśmy kontynuować nasze działania na stronie internetowej będącej podstroną PBW im. KEN w Warszawie.

Tutaj będziemy:
- publikować wypracowane wspólnie dokumenty ułatwiające planowe i świadome realizowanie wyznaczonych celów
- relacjonować przebieg spotkań
- informować o realizowanych inicjatywach
- wymieniać poglądy
- chwalić się swoimi sukcesami, analizować porażki

Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do logowania się na stronie i tym samym pełny udział w naszych działaniach pod hasłem: "Ciekawą książkę promujesz - do czytania inspirujesz".
Osoby zainteresowane udziałem w spotkaniach Sieci proszę o kontakt.

Koordynator Sieci Bożena Dawidowska-Langer
bozena.langer@pbw.waw.pl.

Zgodnie z AKTAMI PRAWNYMI.

Aby w pełni korzystać z funkcji portalu należy się zarejestrować, korzystając z panelu Logowanie po prawej stronie --->
Podczas kolejnych odwiedzin tego portalu zalecamy zalogowanie się na zarejestrowany uprzednio login i hasło.
Tylko wtedy użytkownik może w pełni korzystać z funkcji portalu (m.in. pisać komunikaty w shoutboxie, pisać na forum itd.)
Ostatnie aktywne Tematy
Wątek Odpowiedzi Ostatni Post
Harmonogram spotkań 2016-2017 1 eml 30-08-2016 11:45
Zagadki, ciekawostki, myśli 25 bdl 01-07-2016 13:47
Trochę teorii 2 bdl 20-06-2016 15:08
Nowe, ciekawe, pomocne 3 bdl 02-05-2016 10:47
Teksty do wykorzystania 25 bdl 02-05-2016 10:37
21 września 2016 r. - Pierwsze spotkanie w Sieci współpracy i samokształcenia "Inspiracje są wśród nas"
Kochane "sieciaki"
Nasze pierwsze spotkanie Sieci współpracy i samokształcenia "Inspiracje są wśród nas" jest zaplanowane
21 września na Gocławskiej 4 o godz. 10.00.
W programie:

  • dyskusja na temat harmonogramu (szczegółowe uzgodnienia) - odpowiedzialni wszyscy obecni
  • gra literacka "postaw na zabawę" - odpowiedzialna Kasia
  • zajęcia z wybranymi książkami - odpowiedzialna Bożena

Przygotuję coś na podstawie "Pięciu Nieudanych", "Grzeczna" i "Lekkie życie Barnabyego Brocketa".
Jeśli macie dostęp do tych książek, to pomyślcie o tym, jak je wykorzystać do zajęć?
Wszystkie razem lub każdy tytuł oddzielnie.
Może zachęcicie jakieś nowe osoby do współpracy w naszej sieci ciągle nastawionej na doskonalenie działań popularyzujących czytelnictwo wśród uczniów, nauczycieli i rodziców? Nasze hasło na ten rok

„Ciekawą książkę promujesz – do czytania inspirujesz”. Będziemy pracować również nad naszą nową piosenką i innymi "gadżetami".



Do zobaczenia wkrótce na Gocławskiej o godz. 10.00 jak zwykle.

Koordynator sieci
Bożena
11.05.2016 r. - Szukamy form współpracy z biblioteką publiczną oraz Ośrodkiem Działań Twórczych. Podsumowanie działań Sieci
Zaczęłyśmy od wizyty w Bibliotece Publicznej Dzielnicy Wesoła, Filii Nr 1 w Starej Miłosnej. Przyjęto nas bardzo serdecznie i profesjonalnie. Rozmawiałyśmy o pracy bibliotekarek w obu placówkach, tzn. w bibliotece szkolnej i publicznej, gdy ci sami uczniowie biorą udział w wielu imprezach i konkursach, a zdobyte wcześniej doświadczenia procentują w kolejnych działaniach. Dużo było o formach współpracy pozwalających na efektywne wykorzystanie możliwości finansowych i lokalowych obu podmiotów. Szczególną uwagę w trakcie omawiania wspólnych działań skierowano na znajomość uczniów i ich umiejętności oraz życzliwą postawę osób pracujących na wspólny efekt wychowawczy. Choć lokal ciasny, ciemny i trudno do niego trafić, panie bibliotekarki dzielnie walczą o swoje miejsce w działalności kulturalnej dzielnicy.



Potem (w tym samym budynku) schodami w górę do ciekawych pomieszczeń Ośrodka Działań Twórczych „Pogodna".



Przywitały nas kawiarniane stoliczki z wystawą prac dzieci w tle. W atmosferze pełnej mobilizacji kilku pracowników Ośrodka wysłuchałyśmy wyczerpującej informacji o jego działalności. Omówiona oferta kulturalna została poparta prezentacją i dużą ilością zdjęć z poszczególnych imprez, pracy sekcji i innych form warsztatowych prowadzonych przez kilku zapalonych instruktorów zatrudnionych w placówce. Uderzyła nas życzliwość, uśmiech na twarzy i pozytywne nastawienie do własnej pracy. Żadnego narzekania czy niezadowolenia. Wszystkie działania nastawione na potrzeby mieszkańców, a godziny pracy dostosowane do wolnych chwil odwiedzających gości. Ośrodek ma do dyspozycji 4 sale: widowiskową, wystawową, plastyczną i techniczną. Jest też piec do wypieku ceramiki. Pracownicy organizują: koncerty, spotkania autorskie, spektakle teatralne, wieczory poezji, imprezy rocznicowe i okolicznościowe, spotkania z ciekawymi postaciami świata kultury i nauki, wystawy (malarstwa rzeźby, fotografii, ceramiki), zabawy taneczne, imprezy plenerowe, konkursy. Działa tu 16 sekcji. Mieszkańcy biorą także udział w wydarzeniach cyklicznych. Oferta jest bardzo bogata i pracownicy Ośrodka często korzystają z uprzejmości wyjątkowych ludzi mieszkających w najbliższym otoczeniu.

Nas też czekała niespodzianka. Zostałyśmy zaproszone do pracowni plastycznej, by choć przez kilka minut zasmakować twórczych zmagań z klejem, pędzelkami i nożyczkami. Wszyscy mieli te same materiały do wyboru, ale każda z nas wyszła z innym wyrobem plastycznym. Tworzywem były serwetki, które zazwyczaj służą do nakrywania stołu, tym razem posłużyły nam do zdobienia pudełek kartonowych różnej wielkości. Ta chwila twórcza miała nam uzmysłowić, jak łatwo jest animować kreatywne działania, gdy jest chęć i odrobina przygotowanych materiałów. Starałyśmy się także nawiązać współpracę jako Sieć i skorzystać z doświadczenia instruktorów Ośrodka przy „promowaniu mody na czytanie”. Może uda się coś ciekawego razem zrealizować?



Moją uwagę zwróciła praca kilku instytucji nakierowana na tę samą społeczność lokalną i umiejętne wykorzystywanie zdobytych przez uczniów kompetencji w poszczególnych działaniach rozwijających twórcze myślenie, techniki twórcze i gotowość do podejmowania nowych zadań. Czytelnik pełen zainteresowań i otwarty na nowe wyzwania, to marzenie wielu bibliotekarzy i pracowników kultury. Tutaj to działa!

Czasu zrobiło się mało, a my szybkim krokiem na Klimatyczną do biblioteki szkolnej u Miry.
Po drodze zaskoczenie ogromną ilością rowerów przed szkołą. Przy okazji dowiedziałam się o akcji, w której biorą szkoły w maju.

Rowerowy maj

http://rowery.um.warszawa.pl/aktualnosci/na-g-wnej/rowerowy-maj-w-warszawie

W SP nr 353 przy ul. Cieplarnianej gościmy co roku. W przestronnym pomieszczeniu, wśród nowych regałów i książek Mira działa prężnie i nowatorsko. Naocznie można się przekonać ile wytworów pozostaje po ciekawych zajęciach prowadzonych metodami aktywnymi, przy wykorzystaniu talentów uczniów i pani bibliotekarki. Jej sprawozdanie z tegorocznej pracy trwałoby bardzo długo, ale umykający czas na to nie pozwolił. Zrodziła się jednak myśl, by w przyszłym roku wykorzystać potencjał twórczy koleżanek z „Sieci” i zaplanować spotkania prezentujące najciekawsze formy działania osób, które zechcą się z nami podzielić swymi „dobrymi praktykami”. Będziemy też pracować nad sposobami dzielenia się przygotowanymi do zajęć materiałami. W kręgu naszych zainteresowań będą też sposoby na wciąganie do współpracy innych członków rady pedagogicznej. W niektórych szkołach to wychodzi dobrze, w innych słabo albo wcale. Poszukamy przyczyn tego stanu rzeczy.

Na koniec ankieta oceniająca, która daje także możliwość zastanowienia się nad tym, co w przyszłym roku chcielibyśmy jeszcze robić.

Nie zapomnimy oczywiście o Pintereście i doskonaleniu Bibliopomocy. Może uda się uaktywnić więcej osób w tym obszarze działań, bo wydają się bardzo pomocne i wiem, że niektórzy już korzystają z tego, co wypracowałyśmy dotychczas.

Na zdjęciu kolejny przykład współpracy i udostępnienie lokalu do ekspozycji związanej z aktywnością uczniów w zakresie „pisania ikon”.


Spotkanie
Przypominam, że spotykamy się w maju (ostatni raz w tym roku szkolnym):

11.05.2016 (godz. 10.00-14.00)
Tematy wiodące: Szukamy form współpracy z biblioteką publiczną oraz Ośrodkiem Działań Twórczych. Podsumowanie działań sieci

Miejsce spotkania: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wesoła, Filia Nr 1 - Stara Miłosna, ul. Jana Pawła II 25 przed wejściem do Apteki koło sklepu z pieczywem (miejsce zadaszone)
Dojazd autobusami: 198 (z PKP), 411, 502 (ze stacji Politechnika)



10:00 – 11:00 - Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wesoła, Filia Nr 1 - Stara Miłosna (zwiedzanie i poznawanie form pracy i współpracy ze szkołami)

11:00 - 12:00 - Ośrodek Działań Twórczych "Pogodna" w tym samym budynku – zwiedzanie i poznawanie form pracy i możliwości współpracy ze szkołami

12:00 - 14:00 – SP nr 353 ul. Cieplarniana 23

  • ciekawe formy pracy biblioteki szkolnej SP 353

  • podsumowanie działań sieci – także ankieta oceniająca

  • propozycje działań sieci w roku szkolnym 2016/2017


Życzenia Wielkanocne


Choć za oknem niezbyt wiosennie,
Przyroda uśpiona, bo to jeszcze marzec,
Szukajmy w sobie nastrojów świątecznych.

Uczucia nadziei, miłości, bliskości niech z nami świętują,
Piękne wiosenne kwiaty w wazonach królują,
Stół niech się od potraw ugina,
Zmartwychwstał Pan, oto przyczyna.

Najlepsze życzenia wszelkiej pomyślności dla wszystkich sieciaków, ich rodzin i gości!
W lutym na Sieci łowiono problem samotności w różnych utworach literackich
Zimowy, wietrzny poranek przywiał na Przygodną koleżanki z Sieci, które zostały wzmocnione tym razem „silna grupą wsparcia” z PBW. Od razu przystąpiłyśmy do wybranego tematu, ponieważ zadań na ten dzień znowu był dostatek.



Nasza „przewodniczka” po lekturach zaczęła od książki Małgorzaty Strzałkowskiej „Zielony i Nikt”. Mira na ochotnika przeczytała ten krótki tekst, by odświeżyć wrażenia i emocje towarzyszące jego odbiorowi. Wkrótce analizowaliśmy kwestie imion i ich znaczenie i symbole związane z omawianymi utworami. Jak zwykle dla Iwony ważne kwestie językowe przeplatały się z odbiorem emocjonalnym. Ja także wykorzystuję tę książkę na swoich warsztatach, ale muszę przyznać, że w zupełnie inny sposób.
Wszystkie zgodziłyśmy się, że utwór jest uniwersalny, zarówno w zakresie wieku odbiorcy, jak i tego, co każdy z czytelników znajduje w pięknym tekście i ilustracjach.



Potem przyszła pora na aktywność i zabawę na bibliotecznym dywanie. Wykorzystując kostki - Story Cubes, snuliśmy kreatywną opowieść z „samotnym wątkiem” w tle.

Dyskusję i kontrowersje wywołała kolejna książka - „Wigilia Małgorzaty”, którą napisała India Desjardins. Poruszony był w niej problem samotności osoby starszej, która powoli wycofała się z aktywnego życia, by nie stwarzać kłopotów i zagrożeń swoją aktywnością. Zastanawiałyśmy się nad odbiorcą tej książki. Większość była zdania, że ta lektura może poszerzyć spojrzenie na samotność i postawę starszego członka rodziny już w klasach 4-6 SP. Były też takie osoby, które uznały, że jest to dobra książka dla osób starszych, którym pomoże lepiej zastanowić się nad swoimi postawami.




Znowu wylądowałyśmy na dywanie. Tym razem w dwóch grupach tworzyłyśmy opowieści inspirowane kartami dialogowymi „Mythos” i „Dixit”. Jedna grupa stworzyła wspólną opowieść, w drugiej prym wiodła Mira, opowiadając dwie wersje wymyślonej historii.
Potem Iwona omówiła kolejne książki: „Samotny Jędruś", „Dziewczynka z walizkami”, „Dziewczynka z parku”, „Samotni.pl”, „Niechciana”, „Samotne wyspy i storczyk”, „Hera, moja miłość”, „Kamienica”. Czytałyśmy wybrane przez nią wiersze: Szymborskiej „Pożegnanie widoku” i Audena „Funeral Blus”.
Wybieraliśmy najtrafniejsze cytaty traktujące o samotności oraz analizowaliśmy materiał graficzny, wybierając te obrazki, które najbardziej przemawiały do naszej wyobraźni i kojarzyły się nam z tematem samotności.




Zanim przystąpiłyśmy do realizacji drugiego tematu poprosiłam Elę, by pochwaliła się postępem prac nad stroną, którą od dłuższego czasu przygotowuje, inspirując się pracami Sieci nad wyborem ciekawych książek, które mogą pomóc w pracy bibliotekarza. Udało się uzgodnić nazwę, która bardzo przypadła mi do gustu. Alfabet pomocnych książek został przemianowany na „Bibliopomoc”.



W trzeciej części spotkania przyszła pora na prezentację przydatnych narzędzi dostępnych online, które mogą posłużyć w różnych formach popularyzacji czytelnictwa.
Monika przygotowała już drugi raz porcję informacji o miejscach w Internecie, do których warto zajrzeć, gdy chcemy uatrakcyjnić swe zajęcia z podopiecznymi.
Przez ten link można wejść do proponowanych i omawianych przez nią stron i aplikacji:

http://padlet.com/monika_witkowska26/v2cet31gkoi7

Zachęcała do indywidualnych prób i eksperymentów. Poszukiwanie właściwego narzędzia zależy głównie od tego, jaki projekt edukacyjny chcemy zrealizować z uczniami. Mam nadzieję, że wykorzystacie chociaż niektóre z proponowanych przez nią narzędzi i pochwalicie się wkrótce jakimś ciekawym wdrożeniem swojego pomysłu.






Pamiętajcie również o propozycjach Moniki z ubiegłego roku:

www.yummy.pl
To serwis edukacyjno-językowy dla dzieci i młodzieży. Oferuje darmowe gry online, gry edukacyjne, gry językowe, interaktywny kurs języków obcych dla dzieci, audiobooki, kartki oraz galerię prac dzieci.

www.superbelfrzy.edu.pl
To otwarty blog społecznościowy poświęcony niezależnej publicystyce oświatowej. W dziale Edu-granie serwis oferuje gry edukacyjne tworzone dla dzieci i przez dzieci. Gry podzielone są na kategorie m. in. gry gramatyczne, ortograficzne, matematyczne.

learningapps.org
to platforma umożliwiająca tworzenie własnych multimedialnych aplikacji lub korzystanie i modyfikowanie wcześniej już przygotowanych. Dzięki gotowym szablonom można tworzyć wiele ciekawych gier edukacyjnych m. in. dopasowywanie podpisów do obrazka, dopasowywanie pól tabelki, grupowanie, odsłoń obrazek, pasujące pary, przyporządkowywanie punktów na mapie.

www.classtools.net
To darmowy serwis dla nauczycieli do tworzenia aplikacji edukacyjnych. Tworzone materiały można udostępniać uczniom za pomocą e-maila lub umieszczając na stronie blogu.
Serwis zapewnia kilkanaście ciekawych szablonów do tworzenia materiałów, m.in. QR Treasure Hunt Generator, który służy do zamiany pytań i odpowiedzi na QR kody, które można wykorzystać w celu uatrakcyjnienia zajęć z uczniami.

www.tagxedo.com
Pozwala stworzyć chmurę wyrazów. Serwis nie wymaga logowania i jest bardzo prosty w obsłudze. Chmura wyrazów może być ciekawym dopełnieniem prezentacji multimedialnej, zbiorem słów związanych z danym tematem lekcji, lub logo projektu.

Z sieciowym mrugnięciem oczka
Strona 1 z 36 1 2 3 4 > >>
Imieniny
Imieniny obchodzą:
Danuta, Remigiusz, Teresa, Igor, Helojza
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Użytkowników Online
Gości Online: 2
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 17
Nieaktywowanych Użytkowników: 0
Najnowszy Użytkownik: edytka-kowalczyk
Copyright © Sieć współpracy i samokształcenia "Zaczytani są wśród nas"