Strona Główna Artykuły DO POBRANIA Forum Ciekawe strony Szukaj
16-08-2017 19:12:58   
Oglądanie strony
Stronę najlepiej przeglądać w rozdzielczości 1024x768 lub wyższej
Nawigacja
Strona Główna
Geneza
Program działania
Regulamin sieci
Artykuły
Konkursy
DO POBRANIA

KRONIKA

Forum
Ciekawe strony
Kategorie Newsów
Kontakt
G A L E R I A
Szukaj

Wątki na Forum
Najnowsze Tematy
Bazar Zauroczeń Czyt...
Harmonogram spotkań ...
Zagadki, ciekawostki...
Trochę teorii
Nowe, ciekawe, pomocne
Najciekawsze Tematy
Bazar Zauroczeń C... [30]
Zagadki, ciekawos... [25]
Teksty do wykorzy... [25]
Harmonogram spotk... [11]
Świąteczne scenar... [8]
Ostatnie Artykuły
Formy pracy - efekty
Nowe i atrakcyjne w ...
Ankieta czytelnicza
Atmosfera w szkolnej...
8. Edukacja zdrowotn...
Pinterest
Bibliopomoc
Pomóż!
Spam Stop
Zobacz Temat
Sieć współpracy i samokształcenia "Inspiracje są wśród nas" | Warto przeczytać | Biblioterapia
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Teksty do wykorzystania
bdl
Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 409
Miejscowość: PBW Warszawa, ul. Gocławska 4
Data rejestracji: 30.03.07
Dodane dnia 10-04-2007 14:53
Piquemal M., Bajki filozoficzne, Warszawa 2004

Wydawnictwo "Muchomor" oferuje nam 60 bardzo krótkich bajek i przypowieści, do których dołączono komentarz pomagajacy nawiązać rozmowę z uczestnikiami spotkania. Są to teksty dla osób, które mają co najmniej 9 lat. Moim zdaniem ciekawa i bardzo stymulująca lektura.
smiley
Edytowane przez bdl dnia 29-07-2015 10:15
Autor Przydatna lektura
bdl
Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 409
Miejscowość: PBW Warszawa, ul. Gocławska 4
Data rejestracji: 30.03.07
Dodane dnia 10-04-2007 20:19
Kaufman G., Raphael L., Espeland P., Poznaj sam siebie. Bądź sobą! Jak kształtować silną osobowość i pozytywną samoocenę u dzieci, Euro-Edukacja, Warszawa 2006

Poradnik dla dzieci mających trudności w relacjach z innymi. Pokazuje sposoby jak zaprzyjaźnić się ze sobą i z innymi. Uczy jak radzić sobie z silnymi uczuciami takimi jak złość, strach, zazdrość i wstyd. Przytacza przykłady z życia wzięte ułatwiające przemyślenie trudnych sytuacji w kontaktach z rówieśnikami, starszym rodzeństwem, rodzicami i nauczycielami.
Lektura przydatna do zajęć biblioterapeutycznych.
smiley
Edytowane przez bdl dnia 14-10-2007 13:32
Autor Nieśmiałość
bdl
Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 409
Miejscowość: PBW Warszawa, ul. Gocławska 4
Data rejestracji: 30.03.07
Dodane dnia 12-04-2007 07:47
Cain B., Chyba jestem nieśmiały, GWP, Gdańsk 2007

Opowieść o chłopcu, który jest zbyt nieśmiały by nawiązywać swobodnie znajomości, by bawić się i współpracować z innymi, by kontakty
z innymi sprawiały przyjemność a nie zakłopotanie. Przedstawiona sytuacja pokazuje, że można to uczucie przełamać i rozmawiać
z rówieśnikami i znajomymi bez zahamowań.
Książeczka z serii: GWP dla dzieci. Pomagamy w wychowaniu.
Zawiera także część dla rodziców i wychowawców, w której zamieszczono praktyczne porady jak pomagać dziecku w nabieraniu pewnośći siebie.
Polecam do pracy z dziećmi 5-7 lat smiley |
Edytowane przez bdl dnia 14-10-2007 13:33
Autor Trudne tematy
bdl
Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 409
Miejscowość: PBW Warszawa, ul. Gocławska 4
Data rejestracji: 30.03.07
Dodane dnia 18-04-2007 17:49
Zubrzycka E., Powiedz komuś, GWP, Gdańsk 2004

Książka niezbyt nowa, ale bardzo przydatna do pracy z dziećmi,gdy trzeba porozmawiać o zagrożeniach (szczególnie w przypadku molestowania seksualnego). Uczy szacunku do siebie i dla innych. Docenia wartość własnych odczuć dziecka. Pokazuje drogę wyjścia, gdy czuje się ono zakłopotane lub zdezorientowane. POWIEDZ KOMUŚ to rada dla dziecka Książka GWP z serii "Bezpieczne dziecko" zawiera propozycje zajęć z dziećmi dla rodziców i wychowawców oraz krótki komentarz ukierunkowujący pracę z dzieckiem potrzebującym pomocy.
smiley
Edytowane przez bdl dnia 14-10-2007 13:33
Autor Scenariusze zajęć
bdl
Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 409
Miejscowość: PBW Warszawa, ul. Gocławska 4
Data rejestracji: 30.03.07
Dodane dnia 03-07-2007 07:29
Franaszczuk-Truszkowska M., Biblioterapia dla klas IV-VI szkoły podstawowej, HARMONIA, Gdańsk 2006

To zbiór scenariuszy zajęć biblioterapeutycznych, pomyślanych jako pomoc dla wychowawców rozwiązujących problemy: nieumiejętność radzenia sobie ze złością, agresja, niskie poczucie wartości, brak asertywności, profilaktyka uzależnień.

Lektura poszerzająca spojrzenie na pracę biblioterapeutyczną, inspirująca do własnych przemyśleń, pracy twórczej nad wybranymi tekstami i praktycznego ich wykorzystania.

Do dzieła smiley


bdl
Edytowane przez bdl dnia 14-10-2007 13:34
Autor Bajkowe mosty
bdl
Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 409
Miejscowość: PBW Warszawa, ul. Gocławska 4
Data rejestracji: 30.03.07
Dodane dnia 03-07-2007 07:38
Zelenay E., Bajkowe mosty, czyli całkiem inne bajki rodzinne. Terapeutyczne opowiadania, JEDNOŚĆ, Kielce 2007

Z okładki: ... W bajkach nie ma baśniowego świata, lecz jest realna rzeczywistość, bliska ludziom współczesnym. Teksty uczą, jak pokonać niesprawiedliwość i zło, w jaki sposób odnaleźć się w sytuacjach trudnych dla dziecka. Bohaterowie są powszechnie znani, to pory roku, dynia, fasolki, strumień czy cebulka. Mają oni taki same problemy, jak ludzie. Wniosek z opowieści napawa optymizmem: życie trzeba zaakceptować i pokochać, co nie oznacza, że należy godzić się ze złem."

Teksty przydatne w edukacji wczesnoszkolnej. smiley


bdl
Edytowane przez bdl dnia 14-10-2007 13:34
Autor Odwaga
bdl
Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 409
Miejscowość: PBW Warszawa, ul. Gocławska 4
Data rejestracji: 30.03.07
Dodane dnia 03-07-2007 07:51
Schieder B., Bajki dodają odwagi. Wychowanie ku wartościom i rozwój osobowości, JEDNOŚĆ, Kielce 2006

Słowo wstępne autorki: "...Dzieci, które odnajdują zrozumienie, czują się ważne. Tylko wtedy, gdy sami czujemy się wartościowi, potrafimy zwrócić się ku wartościom...Poprzez identyfikację z decyzjami i mądrym, stosownym działaniem w bajkach wzmacniamy odwagę, by stawić czoła napotkanym trudnościom."

Książka zawiera obszerną część teoretyczną dotyczącą wartości oraz omówienie znaczenia bajek w szukaniu drogi do wartości. Znajdziemy też wskazówki autorki przed czytaniem bajki i po czytaniu bajki. Mogą być one cennym materiałem do poszukiwań i przemyśleń nad własnym sposobem przeprowadzenia zajęć z wybranym tekstem. smiley


bdl
Edytowane przez bdl dnia 14-10-2007 13:35
Autor Samorealizacja za wszelką cenę?
bdl
Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 409
Miejscowość: PBW Warszawa, ul. Gocławska 4
Data rejestracji: 30.03.07
Dodane dnia 18-08-2007 12:29
Pawlikowska B., W dżungli życia. Poradnik dla dziewczyn i chłopców (oraz niektórych dorosłych), Instytut Wydawniczy Latarnik, Michałów : Grabina 2005

Wielka promocja dodruku I wydania tej książki w 2007 r.

Po przeczytaniu długo wstrzymywałam się z wypowiedzią na jej temat. Lektura wywołała mieszane uczucia, kłębowisko myśli, a to znaczy, że jest to dobra propozycja do przemyśleń i dyskusji. Na pewno jest to prowokacja do stawiania pytań, na które nie ma łatwych, jednoznacznych odpowiedzi. Z listów młodych ludzi do autorki wynika, że rozbudziła ona w nich nadzieję, że każdy jest panem swego życia i powinien nim tak kierować, żeby być szczęśliwym. Wszystko zależy od nas i tylko trzeba wziąć sprawy w swoje ręce, wiedzieć czego się chce i konsekwentnie, uporczywie dążyć do wyznaczonego celu.

Autorka krzyczy na każdej stronie: ...mnie nikt nie powiedział... ja przeżyłam wszystko...możesz skorzystać z tego co przecierpiałam i uniknąć moich błędów...

Moje pytanie: czy można przeżyć za kogoś okres buntu (odpowiedź znają rodzice i wychowawcy osób zbuntowanych i pewnie rodzice B.P)
czy problem nie tkwi w tym, że pomimo dobrych rad każdy kto odczuwa taką potrzebę musi spróbować na własnej skórze jak to smakuje?
Książka jest przestrogą, ale też może być zachętą: ...zobacz byłam na dnie a jednak się odbiłam...
to szansa dla tych, którzy walczą z uzależnieniami, ale zachęta i dowód na to, że można eksperymentować ze swoim zdrowiem i życiem bezkarnie???
Być obdarowanym przez naturę zdrowiem, talentem i igrać z tym stojąc na krawędzi życia i śmierci - czy to przestroga czy zachęta do eksperymentowania???
Trudno powiedzieć jak ten poradnik jest czytany przez młodych ludzi?
czy prowokuje do walki ze sobą i do szukania własnych talentów, żeby je rozwijać, czy zachęca do buntów przeciwko zdrowemu rozsądkowi?

Na pytania te nie mam odpowiedzi, ale myślę, że tak modne zachłystywanie się wolnością od (przymusów) należałoby zastąpić dyskusjami o wolnośći do (wartości), które można realizować w każdym miejscu na ziemi i w każdym miejscu pracy (niekoniecznie w dżungli czy jako gwiazda szklanego ekranu).

Czekam na wypowiedzi innych, bo na pewno znacie tę pozycję, ponieważ jest na rynku wydawniczym od 2005 r. i jest zalecana jako pozycja przydatna do biblioterapii - z czym się zgadzam. To wspaniała prowokacja do ukierunkowanych przemyśleń, a przynajmniej do rozbudzenia wątpliwości na temat lansowanych ostatnio systemów wartośći i realizowania własnego szczęścia i przyjemności za wszelką cenę. Kryterium przyjemności i odpowiedź na pytanie czy mam na pewno na to ochotę - czy to jedyne wyznaczniki samorealizacji?
Edytowane przez bdl dnia 14-10-2007 13:35
Autor Przemoc w rodzinie
bdl
Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 409
Miejscowość: PBW Warszawa, ul. Gocławska 4
Data rejestracji: 30.03.07
Dodane dnia 28-08-2007 07:32
Wrona H., Dzielny lew Lesio, PARPA, Warszawa 2007

Bajka terapeutyczna polecana jako narzędzie pracy dla psychologów, pedagogów i terapeutów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Edytowane przez bdl dnia 14-10-2007 13:36
Autor Arteterapia
bdl
Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 409
Miejscowość: PBW Warszawa, ul. Gocławska 4
Data rejestracji: 30.03.07
Dodane dnia 08-09-2007 10:15
Buchalter S. I., Terapia sztuką : praktyczny poradnik, Zysk i S-ka, Poznań 2006

Trudno jest być nowatorskim i twórczym codziennie bez wzgledu na nastrój i kondycje zdrowotną. Proponowana lektura to zbiór gotowych, twórzczych pomysłów inspirujacych do aktywności terapeutów i wychowców. Zawiera scenariusze projektów artystycznych wykorzystujących zwyczajne przedmioty codziennego użytku. Jest to przydatna pozycja dla wszystkich zainteresowanych wykorzystaniem różnych form artystycznych w pracy z wychowankami.
Edytowane przez bdl dnia 14-10-2007 13:36
Autor Jedno jest pewne, że nic nie jest pewne
bdl
Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 409
Miejscowość: PBW Warszawa, ul. Gocławska 4
Data rejestracji: 30.03.07
Dodane dnia 14-10-2007 13:31
Law S., Wycieczki filozoficzne, Wydawnictwo EMKA, Warszawa 2007

Wprowadzenie do filozofii zawierające 8 wycieczek filozoficznych:

1. Czy powinienem jeść mięso?
2. Skąd mam wiedzieć czy świat nie jest wirtualny?
3. Gdzie ja jestem?
4. Co jest rzeczywiste?
5. Czy można dwa razy wejść do tej samej rzeki?
6. Co jest źródłem dobra i zła?
7. Czym jest umysł?
8. Czy Bóg istnieje?

"Znakomita rzecz ... jeśli sądziłeś, że filozofia może tylko zanudzić dzieciaki, podrzuć im tę książkę, rozsiądź się wygodnie i rozkoszuj się dyskusją, która się wywiąże." Amazon.co.uk

Tekst, który na pewno dobrze nadaje się do prowokowania przemyśleń i dyskusji na ważne tematy smiley smiley
Edytowane przez bdl dnia 14-10-2007 13:39
Autor Scenariusz zajęć dla uczniów klas 1-4 SP
bdl
Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 409
Miejscowość: PBW Warszawa, ul. Gocławska 4
Data rejestracji: 30.03.07
Dodane dnia 14-11-2007 07:27
Wyględowska E., Co to znaczy opiekować się kimś? : scenariusz zajęć biblioterapetycznych dla uczniów klas 1-4 szkoły podstawowej, Biblioteka w Szkole, 2007 nr 11, s. 11-12

Zajęcia oparte na fragmencie książki Jansson T., Zima Muminków, Warszawa 1972 wykorzystujące głośne czytanie, oglądanie ilustracji, słuchanie piosenki, malowanie kredkami, pogadankę i dyskusję.
Przykład zajęcia do przeprowadzenia w bibliotece szkolnej - wykorzystanie elementów biblioterapii.

W tym samym numerze Biblioteki w Szkole również artykuł:
Chachuła M., Każdy z nas jest wyjątkowy! : program zajęć biblioterapeutycznych dla uczniów klas 4-6 szkoły podstawowej, Biblioteka w Szkole, 2007 nr 11, s. 8-9

Zachęcam do lektury smiley


bdl
Edytowane przez bdl dnia 14-11-2007 07:33
Autor Bajki
bdl
Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 409
Miejscowość: PBW Warszawa, ul. Gocławska 4
Data rejestracji: 30.03.07
Dodane dnia 08-12-2007 20:03
Kamysz-Figa D., Kmita D., Bajki naszego dzieciństwa : program zajęć świetlicowych, IMPULS, Kraków 2007

Autorki napisały program, zrealizowały w cyklu 2-letnim i przedstawiły innym do korzystania z ich pomysłów jako formę pracy z dziećmi na świetlicy szkolnej. Moim zdaniem zajęcia przedstawione w formie scenariuszy nadają się również do realizacji w małych grupach w bibliotece szkolnej.

W wyniku przeprowadzonej ankiety ewaluacyjnej autorki uzyskały opinię dzieci o swojej dwuletniej pracy. "Według dzieci bajki uczą je dobroci, współczucia, przyjażni, dbania o zabawki...zajęcia były interesujace, zabawne, przyjemne, relaksujace, rozwijające wyobraźnię.

Do zastosowania wśród dzieci z klas 1-3 szkoły podstawowej. smiley


bdl
Edytowane przez bdl dnia 08-12-2007 20:03
Autor Zapobieganie postawom agresywnym
bdl
Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 409
Miejscowość: PBW Warszawa, ul. Gocławska 4
Data rejestracji: 30.03.07
Dodane dnia 08-12-2007 20:54
Domagała J., Kuban W., Nowicka M., Żyć w zgodzie : zabawy zapobiegające agresji, wzmacniające psychikę dziecka, BEA, Toruń 2006

Ze strony tytułowej: "Poradnik dla nauczycieli szkół podstawowych i przedszkoli, zajęcia profilaktyczno-wychowawcze zapobiegające agresji wśród dzieci. Składa się z programu, planu pracy, przykładów zabaw dla dzieci, opowiadania "Nie bój się mówić", inscenizacji "Żyjmy w zgodzie" oraz scenariuszy spotkań z rodzicami."
Edytowane przez bdl dnia 08-12-2007 20:55
Autor Seria "Wielkie Problemy Naszych Dzieci"
bdl
Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 409
Miejscowość: PBW Warszawa, ul. Gocławska 4
Data rejestracji: 30.03.07
Dodane dnia 16-04-2008 19:54
Innocenti F., Dlaczego tatuś krzyczy?, WAM, Kraków 2007.

"Andrzej ma cudownego tatę, bawi się z nim i bardzo go kocha. Jednak nagle w tacie następuje zmiana: jakby obudził sie w nim czarny człowieczek, który go odmienia, a Andrzeja napełnia strachem. Co robić w takiej sytuacji?"

Opowiadanie terapeutyczne operujące metaforą, ułatwiające rozwiązanie trudnego problemu nurtującego przestraszone i zdezorientowane dziecko.

Wydawnictwo poleca również w tej serii:

"Mamo boję się szkoły"
"Czy silniejszy zawsze zwycięża?"
Edytowane przez bdl dnia 16-04-2008 19:55
Autor Profilaktyka zagrożeń uzależnieniami
bdl
Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 409
Miejscowość: PBW Warszawa, ul. Gocławska 4
Data rejestracji: 30.03.07
Dodane dnia 17-04-2008 19:33
Onichimowska Anna, Hera moja miłość, Świat Książki, Warszawa 2007.

"Wstrząsająca, znakomicie napisana opowieść dla młodzieży i rodziców, nie zawsze poświęcających wystarczająco dużo uwagi swoim dzieciom."

Opis z okładki.

Kontynuacją "Hery" jest "Lot Komety" smiley smiley smiley
Edytowane przez bdl dnia 17-04-2008 19:34
Autor Nastolatki
bdl
Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 409
Miejscowość: PBW Warszawa, ul. Gocławska 4
Data rejestracji: 30.03.07
Dodane dnia 17-04-2008 19:41
Ciwoniuk Barbara, Ania, Telbit, Warszawa 2007.

"...mama jest wiecznie zajęta, tata znowu wyjechał, a przyjaciółka
z każdym dniem coraz bardziej się oddala. Jednocześnie do serca nieśmiało puka pierwsza miłość....
Trzynastoletnia Ania musi zmierzyć się z problemami, które są bliskie wielu dzisiejszym nastolatkom. Na szczęście może liczyć na pomoc
i wsparcie swojego kolegi Igora..."

Opis z okładki. smiley
Edytowane przez bdl dnia 17-04-2008 19:42
Autor Przeciw agresywnym postawom i złości
bdl
Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 409
Miejscowość: PBW Warszawa, ul. Gocławska 4
Data rejestracji: 30.03.07
Dodane dnia 04-06-2008 19:17
Gajek G., Wysyłaj ludziom eksperymentalne sygnały dobra : scenariusz zajęć na podstawie fragmentu powieści Małgorzaty Musierowicz Kwiat kalafoira, Biblioteka w Szkole, 2008 nr 6, s. 18-19

Szukanie sytuacji rozładowujących napięcie emocjonalne, propagowanie postawy empatycznej i kultury słowa, kształcenie poczucia odpowiedzialności za swoje postępowanie to cele terapeutyczno-wychowawcze zajęcia przedstawionego w przytoczonym scenariuszu.
Powodzenia
Edytowane przez bdl dnia 04-06-2008 19:18
Autor Niepokoje nastolatków
bdl
Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 409
Miejscowość: PBW Warszawa, ul. Gocławska 4
Data rejestracji: 30.03.07
Dodane dnia 27-08-2008 08:29
Sikorska-Celejewska Agnieszka, Walka z kompleksami : zajęcia biblioterapeutyczne, Biblioteka, 2008, nr 4, s. 14-15

Scenariusz zajęć nagrodzony w konkursie. Oparty na fragmentach książki L.M. Montgomery "Ania z Zielonego Wzgórza". Wykorzystano również fragment książki M. Musierowicz "Ida sierpniowa".

Temat zajęć: "Rudzi, chudzi, piegowaci - czyli co to jest kompleks i jak się go pozbyć"

Przeznaczone dla grupy liczącej około 12 osób z klasy piątej lub szóstej.

Cel wychowawczy: Rozładować napięcia emocjonalne związane z okresem dojrzewania, akceptacją własnego wizerunku i przejściowymi kłopotami związanymi z własnym wyglądem.

Czas trwania - 2 godziny lekcyjne.

W artykule podano adresy stron internetowych zawierających fotosy filmowe:
ania-gilbert.blog.onet.pl
gigantola.blog.onet.pl
greengables.tripod.com
www.anneofgreengables.com

Edytowane przez bdl dnia 27-08-2008 08:29
Autor Pokora, prawda, miłość - wartości uniwersalne
bdl
Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 409
Miejscowość: PBW Warszawa, ul. Gocławska 4
Data rejestracji: 30.03.07
Dodane dnia 27-08-2008 08:34
Gałczyńska Natalia, Książę i kuksańce, Fundacja Zielona Gęś im. K. I. Gałczyńskiego, Warszawa 2008.

Opowieść dla najmłodszych czytelników.
Edytowane przez bdl dnia 27-08-2008 08:35
Strona 1 z 2 1 2 >
Skocz do Forum:
Imieniny
Imieniny obchodzą:
Roch, Stefan, Joachim, Nora
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 17
Nieaktywowanych Użytkowników: 0
Najnowszy Użytkownik: edytka-kowalczyk
Copyright © Sieć współpracy i samokształcenia "Zaczytani są wśród nas"